כל הג'אז הזה

כל הג'אז הזה

ריקוד ג'אז הוא שם משותף למגוון רחב של סגנונות ריקוד שמקורם בתנועות מריקוד אפריקאי – אמריקאי ומריקודים מסורתיים מהקריביים. שורשיו של הג'אז בריקוד עממי שאפריקנים נהגו לרקוד כאשר הם הובאו בספינות עבדים לאמריקה. צורת ריקוד זו התפתחה לצד מוזיקת הג'אז בניו אורלינס בתחילת המאה ה-20 . תהילתו של הג'אז יצאה לו בשנות ה-50 של אותה מאה ומאז הוא הפך ללהיט גדול ואהוב בכל רחבי העולם. אז מזה כל הג'אז הזה? ריקוד  המאופיין בקפיצות ובעיטות, בתנועות ידיים וכתפיים שמסתובבות ותנועות ברכיים המופנות זו אל זו.

ג'אז הוא לא רק ריקוד הוא גם מחול העולה ומוצג על במות ברחבי העולם, אך להבדיל מבלט קלאסי בעל התנועות המדויקות, תנועות ג'אז משוחררות וחופשיות.

 

מחול הג'אז הוא לא רק סיפור של תרבות וריקוד הוא גם סיפורה של מוזיקה שממזגת יסודות של ריבוי מקצבים אפריקאים עם הרמוניה אירופאית לצד אלתור. מחול הג'אז שמתבסס על מוזיקת ג'אז התפתח במקביל למוזיקת הפופ בארצות הברית ויצר אלמנטים של תנועות מפתח לסגנון הריקוד. לכן, ילדים וילדות המשתתפים בחוגי ג'אז נחשפים לכל הג'אז הזה. למוזיקה מעוררת השראה באופן שילוב סגנונות ויכולת אלתור מובנה. לעולם של הרמוניה וכלי נגינה מתרבויות שונות. ליכולת הבעה באמצעות תנועה חופשית ומשוחררת אך מובנת.

 

חוג ג'אז מזמן לילדים ולילדות התנסויות קוגניטיביות שונות: שפה ויזואלית ומוזיקאלית.  זיכרון תנועתי מתמשך. גמישות תנועה וגוף. חשיבה ומחשבה יצירתית. כל הג'אז הזה מלווה במוזיקה סוחפת המשלבת מגוון סגנונות ריקוד: מודרני, לטיני, פאנקי, סטריט, לירי היפ הופ, תיפוף גוף ועוד. לכל סגנון יש תנועות אחרות המגוונות את הפעילות עבור הילדים המשתתפים בחוג, תנועות בעלות תרומה שונה מבחינה פיזית ומנטאלית. חוג ריקוד ג'אז מתאים לילדים ולילדות מגיל צעיר והוא מקנה למשתתפים בו הכרות ואפשרות לרקוד במגוון סגנונות. לכן מומלץ להורים לילדים צעירים המתחילים את דרכם בתחום הריקוד ועדיין לא פתחו העדפה אישית ברורה לסגנון כלשהו לרשום את ילדיהם לחוג ג'אז. כאן ישאבו השראה להמשך דרכם בתחום הריקוד.

 

חשיפה של הילדים לקליפים בטלוויזיה וסרטוני ריקוד באינטרנט, מעלה את הביקוש לחוגי

ג'אז בקרב בנים ובנות. החוויה בכל הג'אז הזה הבנויה על לימוד תנועות חופשיות, על הופעה בלבוש  בגדים "קולים", השתתפות במופעים כיתתיים, בית ספירים ועירוניים, מפתחת אצל הרקדנים ביטחון עצמי ודימוי חיובי. הדגש בחוג הוא על עבודה עם שרירי הגוף לרבות שיווי משקל, פיתוח חיזוק וגמישות, טכניקה וקואורדינציה. בנוסף, הילדים לומדים גם על ההיבט התיאורטי של כוריאוגרפיה ובכך מפתחים יכולות של דמיון וביצוע רעיונות באמצעות הגוף, הלבוש והתפאורה.

 


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: